KEPADA PENGUNJUNG BLOG AKU SILA KLIK BOM NI YE!!

al-FaTiHaH ~~ aTuK

Posted by oYa - -


ALFATIHAH UNTUK ARWAH ATUK TERSAYANG.. 2/12/2009 SEMOGA ROH ARWAH DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA DGN GOLONGAN ORG YANG SOLEH..AMIN..


Ermmmm.... jam 7.15 pagi 2/12 aku dikejutkan dgn kematian ATUK aku... sebenarnya sumer ahli keluarga tak sangka yang ATUK akan pergi coz ATUK dlm keadaan yang sihat... mmg pada hari raya baru ni ATUK ada mengadu sakit perut n lenguh2 badan..so pak sedara aku bwk g kinik..alhamdulillah 3 hr pas tu ATUK sembuh mcm biasa, dah kuor minum kat warung pun jmpa member2 seusia dia..ATUK aku ni ramai kenalan coz dia suka sgt bg nasihat kat org...dia adalah INSAN yang paling baik bg aku, MENGAPA? sebab ATUK tak pernah pun mengeluh, mengadu apa2 yang tak elok pasal anak2 serta org luor... kalau ada org yang kata ke ape ke dia cuma ckp " biarlah apa org nak kata pun"..... itulah ATUK.. sebaik2 manusia yang aku kenal...
Opahlah org yang paling sedih sebab atuk meninggal di samping dia, bayangkan sebelum meninggal malam tu ATUK sempat urut2 opah, dan sebelum meninggal pun dia jg sempat urut kaki opah yang selalu lenguh2..lepas je urut ATUK cium opah 2 kali.. ms tu opah dah pelik...sempat lg OPAH cakap pada ATUK supaya jgn tgglkan dia... masa tu ATUK masih lg ckp mcm biasa yang dia takkan tggl opah... lepas je abis ckp tetiba ATUK bgth mata dia makin kabur,, then rebah atas pangkuan opah...masa tulah opah menangis n jd serba salah trs tel anak2... aku yang mendengarnya pun sedih inikan pun OPAH yang melihat sndr kan.... sekarang OPAH pun mkn tak lalu, tido pun tak lena... yelah selama 57 tahun hidup bersama.....ATUK plak tak sakit..pemergian ATUK mmg satu kejutan yang tak disangka..... TAPI KAMI REDHO coz ATUK pergi dgn MUDAH kan....

YA ALLAH KAU AMPUNKANLAH DOASA ATUK KU.. SEMOGA DIA DITEMPATKAN BERSAMA GOLONGAN YANG KAU REDHOI... AMIN


4 Responses so far.

  1. alyyani says:

    atuk aku pun tgh uzur. tak nak ape2 buruk berlaku pada dia. al-fatihah utk arwah atuk ko. takziah tuk ko sekeluarga..

  2. ayuZack says:

    takziah ye oya.. semoga arwah ditempatkan bersama-sama org yang beriman.. amin...

  3. ai says:

    :(

    pergi yg tak disangka2. cara dia cium opah kau tu sama ngan abah aku. sempat dia kiss mak. trus lps tu dia gi.. :(

    Alfatihah